نحوه خوابیدن شما بر روی تمامی اعضای بدن تاثیرگذار خواهد بود. عضلات بدن شما در هنگام خواب در وضعیت استراحت قرار می گیرد و در هنگام بیدار شدن با استراحت کافی، آماده شروع یک روز پر انرژی می باشد. یکی از عضلاتی که در هنگام خواب می بایست استراحت کافی داشته باشد، عضلات گردن شما می باشد. با رعایت نکاتی که در ادامه گفته می شود، می توانید از درد گردن جلوگیری کنید. برخی از مشکلات گردن مرتبط با سن و یا مشکلات استخوانی می باشد اما بسیاری از گردن درد ها با تغییر عادت خواب و نحوه خوابیدن قابل حل شدن می باشد.

وقتی صبح با درد گردن از خواب برخیزید، مطمئنا روز سخت و پردردی را تجربه خواهید کرد. برخی اوقات در اثر گردن درد، تکان دادن سر و گردن بسیار مشکل خواهد شد. همچنین برخی اوقات این درد به نواحی شانه، دست ها و کمر شما هم سرایت خواهد کرد و شاید در موارد پیشرفته تر منجر به بی حسی دستان شما شود.

با به خواب رفتن شما و در هنگامی که خواب شما کمی عمیق تر می شود به علت استراحت مغز، امکان صدور فرمان جهت قرارگیری درست گردن وجود ندارد بنابراین ممکن است گردن در موقعیت نامناسب قرار گرفته و همین امر منجر به گردن درد شما در طی روز شود. در ادامه نکاتی ارائه خواهد شد تا این تجربه دردناک برای شما اتفاق نیفتد.

تاثیر نحوه خوابیدن بر روی گردن درد

نحوه خوابیدن شما نقش اساسی در دردهای شما خواهد داشت. در صورتی که عادات خواب خود را اصلاح نمایید می توانید علاوه بر تجربه خواب بهتر، روز و هفته بهتری نیز داشته باشید. در صورتی که عادت دارید بر روی شکم بخوابید، بهتر است این عادت را ترک نمایید چرا که تاثیر بسیار بدی بر روی کمر و گردن شما خواهد داشت. در این حالت کمر از وضعیت عادی خارج شده و سر با فشار بسیار زیادی که بر روی گردن وارد می نماید می بایست به یک سمت قرار گیرد.

برای خواب راحت و بدون استرس بهتر است به پشت بخوابید. در این موقعیت ستون فقرات و عضلات گردن در حالت کاملا راحت قرار خواهند گرفت. در صورتی که قرار گرفتن در چنین موقعیتی برای برخی افراد همچنان با احساس درد همراه باشد می توانند از یک بالش کوچک زیر بازوها استفاده کرد تا فشار کمتری بر روی گردن وارد شود.

بالش مناسب برای گردن درد

زمانی که تشک طبی مناسب خود را خریده باشید تضمینی نیست که بدون استفاده از بالش مناسب به گردن درد و حتی کمر درد دچار نشوید. بالش مناسب برای هر فرد با عادات خواب خاص وی متفاوت خواهد بود. بالش خیلی ضخیم یا خیلی نازک به ماهیچه های گردن شما فشار وارد خواهد کرد. فردی که عادت دارد به پشت بخوابد، می بایست از بالش با ضخامت کمتر استفاده کنند ولی افرادی که به پهلو می خوابند می بایست از بالش ضخیم تر استفاده کنند تا سر آنها در هنگام خواب در میانه شانه هایشان قرار گیرد.

استفاده از بالش پر که شکل گردن شما را به راحتی به خود می گیرد در ابتدا راحتی بسیار زیادی را برای شما ایجاد خواهد کرد اما می بایست هر دو سال تعویض شود تا شکل و خاصیت خود را از دست ندهد. بالش مموری فوم یا بالش طبی به علت خاصیت طبی و مموری فوم خود شکل گردن را به خود خواهد گرفت و مدت زمان بیشتری قابل استفاده خواهد بود و احساس راحتی بیشتری را به شما هدیه خواهند کرد.

تاثیر مشکلات بی خوابی و محل خواب بر گردن درد

بی خوابی و مشکل در به خواب رفتن می تواند در دراز مدت تاثیر بر گردن درد شما داشته باشد. موقعیت به خواب رفتن شما از سال های ابتدایی زندگی به شکل عادت شکل می گیرد و در صورتی که محل خواب شما عوض شود یا مشکلاتی نظیر عوامل موثر در بی خوابی برای شما ایجاد شود می تواند منجر به گردن درد شما شود. از طرف دیگر خوابیدن بر روی کاناپه و مبل بر روی عضلات کمر و گردن شما تاثیر گذاشته و منجر به درد در این نواحی خواهد شد.

شاید بهترین موقعیت برای خواب استفاده از تشک طبی و بالش طبی باشد اما برخی اوقات ممکن است نیاز باشده در اتومبیل و یا هواپیما و یا بر روی صندلی کار به استراحت بپردازید. با استراحت در حالت نشسته، فشار بسیار زیادی به گردن شما وارد خواهد شد که در چنین شرایطی شاید بهترین راهکار، استفاده از بالش های U شکل می باشد. این بالش ها با کم کردن فشار بر روی عضلات گردن منجر به استراحت آن ها حتی در حالت نشسته خواهد شد.

در این مقاله تلاش شد تا علاوه بر پرداختن به گردن درد و دلایل آن، راهکارهایی برای درمان این درد پیشنهاد شود.منبع /toshak-co

 

تشک رویال

تشک رویال اصل